Eva Verhoeven

Hoofd Marketing Communicatie

Anne de Boer

Marketing

Oerol is een van de grootste locatietheater festivals van Europa dat plaatsvindt op Terschelling. Het hele eiland staat dan tien dagen lang in het teken van theater, kunst, expeditieroutes & muziek. Er zijn twee grote festivalterreinen waar allerlei muziekactiviteiten plaatsvinden, maar ook kleine theatershows die vooral gericht zijn op duurzaamheid. Oerol is een festival dat heel erg bezig is met duurzaamheid, innovatie en om maatschappelijk vraagstukken over te dragen naar bezoekers van Oerol om ze daar bewuster van te maken. Dat merk je ook aan alle thema’s die terugkomen in de theatervoorstellingen.

- Anne de Boer
0
Dagen
0
Bezoekers
0
Locaties
0
Optredens

Uiteindelijk heeft het enorm goed uitgepakt. Het werkte snel en het sloot heel goed aan bij de verwachtingen van elk type bezoeker van Oerol.

Anne de Boer - Marketing @ Oerol

 

Oerol app voorbeelden

 

 Duidelijk en overzichtelijk

De app was zeer goed! Heel overzichtelijk. Super makkelijk te gebruiken en handige features. Het heeft uiteindelijk enorm goed uitgepakt.

- Anne de Boer

Filteren in de Oerol app

Oerol is een festival met meer dan 1500 optredens verspreid over tien dagen. Voeg daar aan toe dat de tickets los te koop zijn voor iedere voorstelling en je komt uit in een complexe situatie. CrowdCaptain heeft samen met Oerol gekeken hoe we deze complexe programmering en kaartverkoop eenvoudig konden aanbieden aan de Oerol-bezoeker, zodat het duidelijk en overzichtelijk bleef.

Eva Verhoeven, hoofd marketing van Oerol verklaart: “Het idee bestaat dat Oerol altijd uitverkocht is, maar er altijd nog wel kaarten beschikbaar zijn of op de dag zelf vrijkomen. Dankzij de app konden bezoekers direct, als ze op het eiland waren, kijken wat ze nog konden doen die middag.”

Heldere communicatie en flexibeler dankzij de app

Oerol beeldmerk

Met een programma van meer dan 1500 voorstellingen verandert er veel op een dag. Er vallen voorstellingen uit of ze worden verplaatst, vaak nog last-minute. Sinds Oerol volledig is overgegaan van het programmaboekje naar onder andere de Oerol app kunnen ze wijzigingen beter communiceren met de bezoekers.

“We konden met pushberichten heel veel mensen in één keer bereiken, waardoor het hele heldere communicatie werd. Daardoor werd voorkomen dat veel mensen bij een voorstelling zouden staan die niet meer doorging. De app zorgde voor een heel direct lijntje met onze bezoekers.” aldus Eva Verhoeven – Hoofd marketing Oerol.

De proactiviteit van CrowdCaptain was echt fantastisch! Hele heldere communicatie, goed bereikbaar.

Eva Verhoeven - Hoofd marketing @ Oerol

Zou je een app van CrowdCaptain aanraden?

Sowieso! De samenwerking was heel fijn, alles werd heel snel opgepakt. Er werd direct al een paar stappen verder gedacht dan alleen de vraag die je van ons kreeg en dat was heel fijn. De proactiviteit van CrowdCaptain was echt fantastisch. Hele heldere communicatie, goed bereikbaar.

- Eva Verhoeven

Ook een festival app zoals Oerol?

Mijn festival aanmelden